理大設計畢業展隨想

標籤: ,

理大設計畢業展隨想

看理大的設計畢業展時,身旁有兩位大叔在談論眼前的產品設計膠檯車模型作品:「哩張檯剩係個兜,都起碼要成三十裁......成張膠檯車黎講,冇十萬八萬都冇可能開到機,仲貴過架綿羊仔,有冇人會買?」其後再隱隱約約聽到大叔說:「我都叫班靚仔去poly讀架,天馬行空想點創作都得嘛......」我也甚認同他,因為我眼見不少作品,都是有concept的,但實際的製作、可行性、產品內部的組件,似乎未有很現實地作考慮。

產品其實我是門外漢,小弟是讀平面設計出身的,總覺得作品的構圖、配色、字體等不太對味。其後,看過會場的場刊才明白,原來(如無看錯的話)理大的設計課程中,如色彩學、字體設計等傳統科目少之又少,素描、草圖等基礎技巧亦未有專門操練,但高科技的設計科目卻比比皆是。此外,小弟亦聽聞一些大專的副學士課程標榜digital design,但畢業生卻連透視、構圖、骨格等基本知識都不知道。

平面設計的元素,其實是各種設計的基礎。欠缺之而只有AI, PS等等技巧的話,結果只會如同要拳腳紮馬都未穩的學師仔,舞丈八蛇矛大關刀而已。可惜,現在最現實的問題是,小朋友會看著不同院校的課程比較,如果某校的課程列出素描、草圖等老土科目,而不是3D Animation等等,他們的學費便沒有著落了。

1 留言:

simon@creato 說...

明白閣下之所謂。我自己都係graphic designer,讀完職訓再入poly畢業。
的確Poly不著重傳統美學學科的研習,但事實係主課程講求理念與概念,副修科仍有素描、草圖等「老土」科目。因為Poly設計系始終係大學課程,suppose你已經對「美術」「設計」有一定程度認識/造藝。
當然,讀過Poly以後,我都明白和認同你所講既「如果唔係標榜digital design,學費就無著落」。不過除此以外,Poly標榜的其實係頭腦訓練大於工具(畫筆、相機、AI、PS....),因為如果你只想熟習電腦軟件操作,可以考慮IVE甚至乎工聯會。
兩位大叔當言之有理,但,如果讀書唔黎天馬行空,你估出左黎做野仲有無機會呢?