苦海孤雛

標籤: ,

舊陣時家境唔好嘅父母,通常都會送個仔女去戲班或者裁縫、跌打佬處學師,希望有兩餐温飽,做人徒弟俾師父打打鬧鬧係好小事,勢估唔到今時今日做人徒弟都有機會俾師父丙鑊金,而且仲唔係廚房佬喃嘸佬徒弟,而係大律師嘅徒弟。

呢單嘢我諗都係開埠以來法律界嘅奇聞。話說响2001年,大律師公會收到單投訴,有個大律師學徒(pupil)俾個師父(pupil master)打。呢個徒弟原本响清洪個chambers學野,但因為行規話學師個12個月,最少要跟一個做刑事一個做民事嘅大狀學師,於是清洪就轉介咗佢去Central Chambers 跟位叫 Nicholas Pirie(中文譯名貝禮)嘅大狀,呢位貝狀來頭唔小,72年己經响英國執業,幾年後嚟咗香港執業至今。三十多年,專打民事,尤其係傷亡賠償,律師會經常揾佢俾seminar。點知條鬼雖然叫阿禮,但係就唔多講禮,兼且脾氣臭到唔恨。據聞因為個徒弟英文詞不達意,D法律知識又唔好,衣著又唔得大體,一怒之下,貝禮就隨手攞起本足足有吋幾厚幾斤重嘅Hong Kong Civil Procedure (簡稱white book)(一部處理民事訴訟必備嘅書,就好似做彌撒祭台上邊一定放個本禮儀書)就車埋去,車中邊度我就唔知,斷估都唔係要害jer jer卦。其實個pupil年輕力壯,反應都唔會太遲鈍,不過你閃得快時,阿貝禮出手更快更準。武俠小說d高手通常內功有番咁上下造詣,就擲葉飛花都會傷人於無形,但揾部石頭咁重咁厚嘅書去傷人,我估金庸古龍都寫唔出。

結果,Nicholas Pirie俾大狀公會罰停牌一陣,好似唔多過半個月,阿禮咪當休息囉。不過呢條鬼除咗有躁狂之外,份人都幾孤寒。雖然據聞佢都幾肯教徒弟嘢,但通行都有個不成文規例,就係個徒弟嘅三餐都由做師父嘅照,點知佢條友周不時鍾意叫徒弟買完飲品飯盒之後唔俾錢。另外,抵死到叫個徒弟自備電腦返工,仲叫個徒弟俾錢申請個lexis password,等佢可以上網下載D案例做research,你都咪話佢唔係孤寒、度縮兼算死草。

不迥貝禮都唔係最衰,有條臭八婆叫Julia Lau就真係仆街都唔恨。話說佢收咗個徒弟,但因為嫌個徒弟唔掂,竟然賤格都唔肯喺個徒弟張畢業申請書度畫隻龜上去,累到人哋白白嘥咗三個月時間,要去揾第個師父補鐘。老實講,如果你嫌人哋差,day one就唔應該收佢做徒弟,又或者一發現佢唔掂就叫佢執包袱,收得佢就好好醜醜都俾人畢業,反正將來如果佢撈唔起都唔關你事,但係你臨到人哋畢業先嚟玩嘢,擺明係損人唔利己。不過呢種女人多數都係麻尻煩,撞正佢哋月事嚟料個陣就仲茶煲。

除咗pupil master,唔少律師收個徒弟目的唔係想教好人或者替法律界培育人材,相反只係想揾個廉價勞工。有個律師賤格到當住全公司嘅職員數臭個徒弟,搞到全間firm連阿嬸都睇佢唔起,連茶都唔斟比佢;有個仲慘,份人工己經小得可憐兼可恥,得個$6000蚊(律師會定嘅學徒首年最低工資),出糧過陣個師父仆街到問佢攞番$1000,得$5000真係唔知夠買衫定夠食飯;有D去着間師爺firm做,個師爺仲惡過個律師,俾個師爺玩到殘,個師父都唔敢出聲,愛莫能助‧不過最衰格,都仲係個師父响個徒弟去法庭admit個陣,當住眾人數自己個徒弟,喂你唔鍾意個徒弟,咪唔好去攞,對住人哋數自己親手教出嚟個徒弟,佢無面時你自己仲無面。

相比之下,我師父除咗間唔中無理取鬧之外,上邊提過嘅我一樣都無遇到,相反佢條友間唔中都幾闊佬,又唔使我OT,上個月仲請成班同事入場去馬主廂房睇跑馬,食好嘢,仲每人醒咗五舊水做賭本,都算係咁咯。

2 留言:

匿名 說...

我倒不知道原來大律師學徒有最低工資呢!我還以為他們沒工資的......

老實說,一向都不覺得律師是甚麼「崇高」「偉大」「英偉」「挺拔」的職業。也是工一份,要有專業知識專業資格的工作一份吧。尊重一份職業,端的是看做這職業的人稱職與否,而不是像現在的港男港女一樣,一聽見「律師醫師會計師」便雙眼發光,下體發情。

那你的師父倒真的算好了...... 我以前也聽過不少律師搾完徒弟後不承認他們的學師資格...... 很可怕。

匿名 說...

Yes, Mr. Pirie loves to use poppers while having sex with man