I feel SO bad, fellows (updated)

標籤:

Intermezzo
"時間的巨輪不停流轉。物換星移, 多少風流往事, 如躺上沙灘上的貝殼, 只等著海浪將它帶向大海的懷抱。"



Act One (One Act, only) (21 Feb, 17:39)

當大家想到 “市場研究” 時, 你們會想起甚麼?


大部份人聽到我說自己做 “市場研究” 時, 通常, 第一個反應是: “即係打電話果啲?” 對, 那是市場研究方法的一種。市場研究是, 我個人覺得, 很 “大路” 但又很 “專門” 的東西, 難以一言以蔽之。說 “大路”, 因為它和我們的生活息息相關, 例如, 我們看電視的習慣可以是市場研究的題材 (就如宋以朗先生工作的KMR); 說它 “專門”, 亦正因為它和人類的生活息息相關。

如要很籠統的分類, 市場研究可以分作兩大類: quantitative research和qualitative research。Media index, 而致大家都可能接過的那些 “唔好意思阻你幾分鐘…” 的電話訪問, 一般來說是quantitative research, 主要利用數據去作分析。而我的工作則大部份是qualitative research, 原因, 若你認識我你都不難明白, 在此不贅。

相比起quantitative research, 大家可能比較少接觸到qualitative research, 主要是因為數據搜集的方法不同。Quantitative research很講求數據的代表性, 等閒一個研究可能要做數百以致數千個訪問。Qualitative research的目的則不同, what we are looking for is usually some comparatively more personal views, which are inspiring to further marketing plans. As I said, market research is a vast realm and this is only one of the objectives of various qualitative research.

For example, your company wants to launch a print advertisement. In that a corporate image or a concept is embedded, and you want to evaluate if, and how, this corporate image or concept can “hit” your target customers.

What we do, then, is to help you find your target customers, invite to come and discuss this to-be-launched print advertisement. Plentiful time, compared with quantitative research, will be available to drill on more in-depth emotional feeling and perception. Then, a report summarising the findings, along with localised suggestions, will be delivered to you.

Qualitative interviews可以有很多形式, 最常用的方法是座談會 (focus group) 或單對單深訪 (one on one in-depth interview)。單對單深訪, 顧名思義, 就是1個主持人訪問1個被訪者。座談會則通常有8位被訪者和1個主持 (當然也有2 / 3 / 4 / 6位被訪者的組合, 視研究性質而定)。而我其中一項工作, 就是做那個主持人。主持人的工作, 就是確保在限定時間內, 從各被訪者處問到客戶關心的問題, 同時, 被訪者要能處於一個舒適的氣氛中發表自己真誠的意見。

睇到呢度, 如果你曾和我交談過, 你心裡可能有個疑問: “吓? 你? 你對住8個唔識嘅人, 同佢哋傾偈仲要帶動氣氛??” 莫說是你, 我也一直覺得很不可思議。世事有時就是這樣奇妙。我把它當成是一份工作。一份很detached的工作。好像我不懂起樓, 但你叫我打一萬口釘, 之後我便會懂得打釘。

但世間很多人不是這樣想。記得有次見工, 雖然我對自己的工作琅琅上口, 但那個人力資源主管最後還是沒讓我second in。事後和人 “賽後檢討”, 覺得應是 “衰” 在這條問題上:

“你平日鍾意做啲乜?”

當時, 我好誠實咁答, “讀書, 聽音樂。” 仲要 “懶醒” 補多句, “可能遲啲學大提琴。” 一個人力資源部的人根本不會相信一個咁摺嘅人可以做到qualitative research。有個同事教我再去見工就答人哋 “我平日鍾意約朋友出嚟吹水同唱K。” 但要我因為一份工講個咁嘅大話, 我做唔到。

所以, 我敬重唔會當我係 “女仔”, 而當我係 “一個人” 嘅人。我唔係女權主義者(相反, 我對女權或同權都反感)。我自問係個幾tough嘅人, 你咪睇我斯斯文文, 我喺客面前完全係第二個樣。但確實, 我打工咁耐, 有遇過客因為我 “係女仔” 或因為我 “太細個” 而唔要我handle佢哋嘅projects。我絕對唔認為自己handle唔到, 亦唔認為自己喺客面前表現得真係咁無用。大部份時間, 我嘅客都認同我嘅工作能力, 呢個亦係以我啲咁潛嘅性格, 都仲可以留到响呢間公司嘅原因之一, 就係因為不論係乜嘢客, 總之, 老闆出得糧俾我, 我覺得, 我替老闆消災係應份嘅, 我亦一直出盡力去做掂每一個job (唔好計我勁遲到…)。係咪個個job都做得咁好, 當然唔係, 邊有可能, 我都有內心疲倦嘅時候。但我set個target係110分(做唔做到另計), 呢樣, 我相信老闆同(唔太過份嘅)客係有眼睇嘅。事實上, 大部份job我亦handle得唔錯。

我唔想講早兩晚發生乜事... 簡而言之, 細老闆不嬲對我好好, 但因為我做得唔夠好, 而令佢多咗work burden去應付個客。在我而言, 不論因為乜嘢原因, 不論係乜嘢客, 總之, 個客係我嘅我就要搞掂佢。我搞唔掂就係我做得唔夠好。我嘅良心責備緊我, 我一定仲可以做好啲。當然, 有得揀, 我同大部份打工仔一樣, 最好唔駛做有糧出。但係, 有得揀又好冇得揀又好, 俾得我做, 我就要做好佢。100分, 係應份嘅。呢個唔只係一個工作, 仲係我點樣睇我自己, 我想自己係一個點樣嘅自己。唔好講到自己真係咁巴閉, 好多時, 好多嘢, 我都抱住得過且過嘅心態就算。但, 今鋪, 我對細老闆有愧, 老闆都係相信我先俾我做, 但我做不到100分。呢種心情令我好難受。

唔駛安慰我, 我自會懂得安慰自己。你肯睇到呢度我已經好感激你。

[謝幕]


Overture (19 Feb, 22:14)
I feel SO bad, fellows. SO bad that I have no energy to lift up my fingers to type any more right now. Disclaimer: Nothing to do with pistachio.I took several fags, breathed the smoke deep down to my lungs, which I should not do, and feel... sadder.Is there anything larger than life? Of course. My spiritual path, to me, for example. But the hard feeling doesn't come from the rocks on this path.So detached yet personal this uneasiness is. Good night, fellows. I need a sleep. Good night.

12 留言:

匿名 說...

睡得甜些,我親愛的狂女。

匿名 說...

奸淫堅你又調戲民女, 你正一契弟!

.bwd. 說...

奸淫堅, 奸人堅又點會用"親愛"嚟address我呢? 正如希爺話齋, 你下筆之前"做啲功課"先好喎。

奸人堅, 奸淫堅唔調戲民女仲可以做乜?

匿名 說...

what is happening to you actually~~???

.bwd. 說...

奸人堅, 你問緊我牙?

比少少時間我, 我今日交report, 遲少少寫番個故事出嚟.

匿名 說...

哦...睇晒.

我以為係冬瓜或者豆腐. 原來係雞毛同埋蒜皮0者.

飲兩杯0訓醒冇事架喇.

.bwd. 說...

謝謝奸人堅。

有你一齊飲會開心啲。

匿名 說...

好呃, 要搵埋我個契弟架0播

(你真係人不可以貌相)

.bwd. 說...

奸人堅! 到底你同奸淫堅其實係咪同一個人!!??

你真係人不可以貌相 - 呢啲咁嘅pun拜託你唔好响我面前講, 我唔識諗啲咁深嘅嘢.

匿名 說...

你癡線0架你! 我先至想問你好耐 - 到底你同倉海君其實係咪同一個人!!??

.bwd. 說...

我打從心底多謝你呢個compliment. 你其實係咪"曲線安慰"緊我?

我O喎, 你唔駛咁客氣喎。

你個回應應該會博得倉海君一聲冷笑。

老老實實, 你係真嘅"Il Commendatore"奸人堅你冇可能問呢條問題...

匿名 說...

let me repeat, 吹水係我0既風度, 老實係我0既本質. 我係好欣賞你0既學養同機智0既. 好0勒, 時候都唔早, 祝君晚安!